Elke ondernemer wilt meer verkopen.
Door je website regelmatig te verbeteren op kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid kan je de conversie en het aantal bezoekers enorm vergroten.
Kissmetrics heeft een 6 stappenplan opgesteld om meer online te verkopen.
1. Duidelijke actieve opbouw
Een goede website zou gebruik moeten maken van een teksteigenschappen op content interessanter te maken.
Zo kan je bulletpoints gebruiken om productdetails of voordelen op te sommen. Verder zou je genoeg witruimte en alinea’s gebruiken om rust te creëren. Leidt vervolgens elk onderdeel in met een actief geschreven kop.
2. Schrijf duidelijke webteksten
- Vermijd het gebruik van lange zinnen.
- Vermijd clichés en jargon taal
- Schrijf duidelijke en begrijpbare zin die onderbouwd worden
- Schrijf in een actieve stijl.
3. Consistente schrijfstijl
- Schrijf voor elke landingspagina of productpagina een informatieve/actieve tekst
- Hou dezelfde schrijfstijl door de gehele website aan
- Ga niet overdrijven, maar wees eerlijk en geef voorbeelden
- Wees niet te creatief met de contact/call to action knop
4. Kom betrouwbaar over
- Creëer een duidelijke, persoonlijke over ons pagina met genoeg contactgegevens
- Voorkom slordige spelling of grammatia fouten in de teksten
- Geef duidelijke informatie over de voorwaarden, verzendkosten etc
- Geef duidelijk aan wat de bezoeker moet doen
5. Ga een stapje verder
Bijna elke webshop of website heeft een duidelijke afbeelding en een begeleidende tekst bij een dienst of een product. Ga dus eens een stapje verder dan dit. Ontwikkel een speciale landingspagina, voeg reviews toe, meer afbeeldingen, een langere informatieve en actieve tekst en sterkere foto’s
6. Verkoop meer dan je concurrenten
Investeer tijd in het bemachtigen van een sterke positie in de ranking, deel meer informatie, zoek meer interactie op met de doelgroep. Focus je op het worden van de beste website in jouw markt.