Mensen kopen steeds vaker en meer online. Het wordt daarom ook steeds interessanter om ook een webwinkel te starten. De investeringskosten zijn in vergelijking met een ‘stenen winkel’ enorm laag. Voor een kleine webwinkel kan je zelfs al voor een aantal tientjes of enkele honderden euro’s klaar zijn.
Maar wat je zou dan moeten verkopen in je webwinkel?
Je kan een webwinkel zo groot en uitgebreid als je wilt maken. Toch is het verstandig om je te richten op een specifieke markt of categorie. Zo kunnen bezoekers jouw webshop direct associëren met het product. Marketing wordt dan vele malen makkelijker.
Dus wat voor focus product of categorie kan ik verkopen?
Over het algemeen wordt er geadviseerd om een product te verkopen waar je nu al interesse of een passie voor hebt. Iets wat je triggert of graag meer over wilt te weten komen. Als webwinkeleigenaar moet je 100% achter je product moeten staan en gemakkelijk over het product moeten kunnen vertellen.
Wanneer je een product verkoopt waar je niet achterstaat of geen enkele interesse in hebt, wordt dit erg lastig en kan je motivatie snel zakken.
Kijk om je heen
Het kan zijn dat je dat je niet iets gelijk kan bedenken. Logisch. Rome werd ook niet in één dag gebouwd. Neem de komende dagen alles om je heen in je op. Wanneer je goed om je heen kijkt kan je snel producten en mogelijke niches ontdekken en vinden.
Verder zou je inspiratie kunnen opdoen op een andere website, andere webshop, blog, magazine en zelfs in de krant.