Een logo optimaliseren
Het design van een website is zeer belangrijk. In de eerste seconden beslist de bezoeker of hij de site en de informatie op de website gaat gebruiken of dat hij teruggaat naar de zoekresultaten en een concurrerende website bezoekt.
Duidelijk en origineel logo
Een origineel logo helpt u bij het opbouwen van uw merk en vooral bij het onderscheiden van uw merk. Bij een origineel en tijdloos logo kan er over lange tijd een merk opgebouwd worden.
Het is belangrijk dat een logo een goede eerste indruk maakt en een impressie geeft van het bedrijf of de website. Maak een logo niet te druk of te moeilijk.
Een tagline bij het logo
Een tagline vertelt de bezoeker wat de organisatie aanbiedt en wat de website onderscheidt van concurrenten. De tagline staat meestal naast of onder het logo. Het is dus een van de eerste teksten die de bezoeker leest. Een tagline is vaak ook de slagzin van het bedrijf.
Een duidelijke huisstijl
Een huisstijl is een belangrijk communicatiemiddel en zou dus goed verzorgd moeten zijn. Helaas is dat nog niet altijd het geval. Een huisstijl moet professioneel overkomen en de bezoeker een idee geven van het karakter van een website of bedrijf.
Wanneer er een (goede) huisstijl aanwezig is, is het wel belangrijk dat deze overal doorgevoerd wordt. Op elke pagina moet de huisstijl weer terugkomen, dit zorgt voor rust en een duidelijk consistent beeld van de organisatie.
In deel twee bespreken we de gebruiksvriendelijkheid van een website.