Optimalisatie Adwords

Na het opzetten van een Adwords campagne is het tijd voor optimalisatie. Het voordeel van Adwords optimalisatie tegenover zoekmachine optimalisatie is dat je met de optimalisatie van Adwords snel rendement kan zien en op basis van harde cijfers je campagne kan optimaliseren.

Voor elke advertentiegroep meerdere advertenties

Voordat je begint met de optimalisatie van je Adwords campagne is het belangrijk dat je de campagne goed hebt opgezet. Zo zou je een advertentiegroep moeten aanmaken voor elk groep zoekwoorden. Maak voor elk onderwerp, merk of dienst een aparte advertentie groep aan en selecteer alleen de zoekwoorden die heel goed bij die dienst vallen. Creëer vervolgens minimaal twee advertenties per advertentie groep. Zo kan je bij de optimalisatie van Adwords beslissingen maken op cijfers in plaats van gedachten.
Adwords

Begin met het optimaliseren van de advertenties

Kijk vervolgens na een vaste periode (een week of een maand) welke van de advertenties het best presteert. Welke zorgt voor het meeste conversie? Creëer vervolgens twee varianten van de best werkende advertentie en verdeel die bezoekers over die drie advertenties (stop dus de advertentie die minder goed werkte). Doe dit vervolgens bij elke advertentie groep.

Blijf Adwords optimaliseren

Niet elke aanpassing is een verbetering. Ga dus weer binnen een bepaalde periode kijken welke van die drie varianten het best werkt en maak weer twee varianten (met kleine aanpassingen) van de best werkende Adwords advertentie. Tip voor de optimalisatie van Adwords Begin met grote veranderingen en eindig met hele kleine veranderingen. Zo kan je een verandering van één woord al een verschil maken in de conversie.