Bij online zichtbaarheid gaat het om vindbaar en (actief) aanwezig te zijn op social media en op websites waar de doelgroep van uw website zich bevindt. Het doel is om op een positieve manier (online) aanwezig te zijn.
Plaats in Google
Een hoge ranking in Google op de juiste zoekwoorden en zelfs op meerdere zoekwoorden, dat is natuurlijk het doel. Een hoge ranking in Google zorgt voor meer relevante bezoekers, wat weer kan zorgen voor meer conversie.
Google analyseert en beoordeelt een website op meer dan 200 factoren. Deze factoren zijn niet allemaal bekend. Het is lastig om op zoveel mogelijk factoren goed uit de bus te komen. Wanneer men bij het maken en beheren van een website aan de bezoeker denkt, is men al op de goede weg.
Ranking in Google
Het is belangrijk dat men de juiste keywords gebruikt om op te ranken. Anders zal de website minder relatief verkeer krijgen en zal dit niet ten gunste komen van de bouncerate, wat indirect weer een negatieve invloed heeft op de ranking in Google.
Meta-description
Wat ook belangrijk is is de meta-description. De meta-description geeft in de zoekresultaten aan waar de website over gaat. Een goede meta-description vertelt in een paar korte zinnen de essentie van de websitepagina en is op een aantrekkelijke en uitnodigende manier geschreven.
Page authority
De page authority berekent de kans dat een pagina goed gaat ranken in Google. Hoe hoger de Page Authority is, hoe groter de kans dat die pagina het goed doet in de zoekresultaten.
De page authority is een puntensysteem waar men punten kan scoren op een schaal van 1 tot 100. Het is wel zo dat het relatief makkelijker is om van 20 naar 30 punten te gaan in dan van 70 naar 80 punten.
Gratis websitescan
Liberta is een full-service internet bureau en biedt deze weken een tijdelijk gratis website scan aan. Wilt u een overzichtelijk rapport met uw website haar verbeterpunten? Vraag dan hier de gratis website scan aan.